Εκτύπωση
PDF

Τι ισχύει για την διανομή των κερδών στις Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις

on .

Τα κέρδη της Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης δεν διανέμονται στα μέλη της, εκτός αν τα μέλη αυτά είναι και εργαζόμενοι σε αυτή Τα κέρδη διατίθενται ετησίως κατά ποσοστό 5% για το σχηματισμό αποθεματικού, κατά ποσοστό έως 35% διανέμονται στους εργαζομένους της επιχείρησης ως κίνητρο παραγωγικότητας σύμφωνα με τα οριζόμενα στο καταστατικό τους και το υπόλοιπο διατίθεται για τις δραστηριότητες της επιχείρησης και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Εκτύπωση
PDF

Προβλέπονται οικονομικά κίνητρα για την προώθηση των Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων;

on .

Οι εργαζόμενοι στις Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις, οι οποίοι ανήκουν στις Ευάλωτες Ομάδες Πληθυσμού και λαμβάνουν επίδομα πρόνοιας ή επιδόματα επανένταξης ή οποιασδήποτε μορφής νοσήλιο ή παροχή, συνεχίζουν να εισπράττουν τις παροχές αυτές ταυτόχρονα με την αμοιβή τους από την Κοιν.Σ.Επ.

Τα κέρδη της επιχείρησης, απαλλάσσονται από το φόρο εισοδήματος για τρεις συνεχόμενες χρήσεις, αρχής γενομένης από τη χρήση μέσα στην οποία πραγματοποιήθηκαν για πρώτη φορά έσοδα.
Σε περίπτωση στην οποία ο κύκλος εργασιών μειώνεται για δύο (2) συνεχόμενες διαχειριστικές περιόδους, έναντι της προηγούμενης κάθε φορά διαχειριστικής περιόδου, ο συντελεστής φορολογίας των κερδών μειώνεται κατά τρεις (3) ποσοστιαίες μονάδες, με την προϋπόθεση ότι ο αριθμός των εργαζομένων που υφίσταται κατά την προηγούμενη της διετίας διαχειριστική περίοδο δεν μειώνεται σε καμία από τις τρεις πιο πάνω διαχειριστικές περιόδους.
Η Κοιν.Σ.Επ. δεν υπόκειται σε φορολογία εισοδήματος για το ποσοστό των κερδών της το οποίο διατίθεται για το σχηματισμό αποθεματικού και τις δραστηριότητες της. Το ποσοστό των κερδών της Κοιν.Σ.Επ. που διανέμεται στους εργαζόμενους υπόκειται σε παρακράτηση φόρου εισοδήματος, σύμφωνα με τον εκάστοτε ισχύοντα φορολογικό συντελεστή του πρώτου, μετά από το αφορολόγητο ποσό, κλιμακίου εισοδήματος της κλίμακας της παραγράφου 1 του άρθρου 9 του ν. 2238/1994 (Α' 151), όπως ισχύει. Με την παρακράτηση του φόρου αυτού εξαντλείται η φορολογική υποχρέωση, όσον αφορά στα κέρδη της Κοιν.Σ.Επ. και των εργαζομένων της Κοιν.Σ.Επ., οι ο­ποίοι ανήκουν σε Ευάλωτες Ομάδες Πληθυσμού.
Οι Κοιν.Σ.Επ. μπορούν να εντάσσονται σε προγράμματα στήριξης της επιχειρηματικότητας, σε προγράμματα του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.) για τη στήριξη της εργασίας και στις κάθε είδους ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης.

Εκτύπωση
PDF

Πως ιδρύονται και με πιο καθεστώς λειτουργούν τα Κέντρα Πρόληψης για τα Ναρκωτικά;

on .

Οι αστικές εταιρείες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, τις οποίες έχουν συστήσει ή συστήνουν οι Ο.Τ.Α. Α΄ και Β΄ βαθμού ή μετέχουν σε αυτές, με αποκλειστικό σκοπό την, σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ, λειτουργία Κέντρων Πρόληψης της Χρήσης Εξαρτησιογόνων Ουσιών, διέπονται από τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα και τις ρυθμίσεις του νόμου 3459/2006 όπως ισχύει μετά την τροποποίηση με τον ν. 3966/2011. Στις Εταιρίες αυτές μπορεί να μετέχουν και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα τοπικοί κοινωνικοί φορείς που οι σκοποί τους σχετίζονται με την πρόληψη των εξαρτήσεων και την προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας. Τα Κέντρα Πρόληψης επεκτείνουν τη δραστηριότητά τους πέραν της πρόληψης της χρήσης των εξαρτησιογόνων ουσιών στην πρόληψη των εν γένει εξαρτήσεων (διαδίκτυο, τζόγος κ.λπ.) που, μέσα από τις ενδεδειγμένες κατά περίπτωση δράσεις, με αποτέλεσμα και συνέπεια την περαιτέρω ισχυροποίηση της προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας και μετονομάζονται σε «Κέντρα Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας».
Τα Κέντρα Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας, από άποψη ουσιαστική, συμβάλλουν και συντελούν με τη λειτουργία τους και την παροχή των υπηρεσιών τους στην υλοποίηση και στην επίτευξη των ιδρυτικών σκοπών του ΟΚΑΝΑ που αφορούν και στην πρόληψη των εξαρτήσεων που, μέσα από τις ενδεδειγμένες κατά περίπτωση δράσεις, έχει ως σκοπό, αποτέλεσμα και συνέπεια την περαιτέρω ισχυροποίηση της προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας.
Τα Κέντρα Πρόληψης που λειτουργούσαν με τη μορφή διαδημοτικής επιχείρησης του π.δ. 410/1995 μετατράπηκαν, σε ό,τι αφορά την πρόληψη της χρήσης των εξαρτησιογόνων ουσιών και μόνο, σε αστικές εταιρείες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με τους ίδιους εταίρους και με σκοπό την πρόληψη των εξαρτήσεων που, μέσα από τις ενδεδειγμένες κατά περίπτωση δράσεις, έχει ως σκοπό, αποτέλεσμα και συνέπεια την περαιτέρω ισχυροποίηση της προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας. Οι εργαζόμενοι που απασχολούνται για την εξυπηρέτηση αυτού του σκοπού, μεταφέρονται αυτοδίκαια από τη διαδημοτική επιχείρηση στην εν λόγω αστική εταιρεία με την ίδια σχέση εργασίας και σε αντίστοιχη ειδικότητα, ύστερα από διαπιστωτική απόφαση του διοικούντος αυτήν οργάνου.
Δυνατότητα συμμετοχής στις εν λόγω αστικές εταιρείες έχουν οι δήμοι, οι περιφέρειες και τοπικοί κοινωνικοί φορείς μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Διοικούνται από επταμελές διοικητικό συμβούλιο, μέλος του οποίου είναι υποχρεωτικά ο αιρετός εκπρόσωπος των εργαζομένων σε κάθε Κέντρο Πρόληψης. Για τη σύσταση νέου Κέντρου ή τη λύση υφιστάμενου Κέντρου απαιτείται προηγούμενη σύμφωνη γνώμη του ΟΚΑΝΑ και, σε περίπτωση που μετέχουν δήμοι ή και περιφέρειες, σύμφωνη γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας ή και της Ένωσης Περιφερειών, αντίστοιχα. Η χρηματοδότηση της λειτουργίας των Κέντρων αυτών πραγματοποιείται από τα Υπουργεία Εσωτερικών, και Υγείας, ισόποσα και ταυτόχρονα.

Εκτύπωση
PDF

Ποιες οι προοπτικές για τις Κοινωνικές Δομές των Δήμων στο επόμενο ΕΣΠΑ 2014-2020;

on .

Οι προοπτικές περιγράφονται γενικά στην 2η εγκύκλιο Σχεδιασμού και Κατάρτισης Αναπτυξιακού Σχεδιασμού Περιόδου 2014-2020 (Μάρτιος 2013) «Στο πεδίο της προώθησης της κοινωνικής ένταξης και της καταπολέµησης της φτώχειας, οι προτεινόµενες παρεµβάσεις στοχεύουν στην πρόληψη και αντιµετώπιση του κοινωνικού αποκλεισµού ευπαθών οµάδων, στην αντιµετώπιση του φαινοµένου της φτώχειας, που πλήττει και νέα κοινωνικά στρώµατα, στη στήριξη των συστηµάτων κοινωνικής προστασίας και κοινωνικής πρόνοιας, στην ενσωµάτωση περιθωριοποιηµένων κοινοτήτων, και στην καταπολέµηση των διακρίσεων. 

Ιδιαίτερη έµφαση θα δοθεί στο σχεδιασµό µιας συνολικής στρατηγικής µείωσης της φτώχειας. Είναι απαραίτητη η άµεση ενίσχυση πρωτοβουλιών συντονισµού, παρακολούθησης και αξιολόγησης όλων των πολιτικών κοινωνικής ένταξης, κοινωνικής προστασίας και κοινωνικής συνοχής και των αναγκαίων ενεργειών για την αποτελεσµατική εφαρµογή τους, συµπεριλαµβανόµενης της συµµετοχής ενδιαφερόµενων µερών (κοινωνικοί εταίροι, οργανώσεις κοινωνίας πολιτών).
Επιπλέον επιδιώκεται η στόχευση και προσανατολισµός πολιτικών για την ενεργητική ένταξη οµάδων (π.χ. άστεγοι, Ροµά) που αντιµετωπίζουν διαρκώς εντονότερα τον κίνδυνο να αποκλειστούν κοινωνικά.
Στη νέα προγραµµατική περίοδο τονίζεται ιδιαίτερα η ανάπτυξη τοπικών προγραµµάτων κοινωφελούς σκοπού, στους τοµείς της υγείας, της πρόνοιας, των κοινωνικών υπηρεσιών, µε την ενεργοποίηση των φορέων της τοπικής κοινωνίας, στοχεύοντας στις περισσότερο ευάλωτες κοινωνικές οµάδες.
Σηµαντικές κρίνονται και οι παρεµβάσεις για την ανάπτυξη της βιώσιµης κοινωνικής οικονοµίας και της κοινωνικής επιχειρηµατικότητας, ώστε να αυξηθούν οι δυνατότητες απασχόλησης στα άτοµα που προέρχονται από τις ευάλωτες οµάδες του πληθυσµού σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο. Στόχοι και προκλήσεις αποτελούν ζητήµατα όπως το θεσµικό πλαίσιο, η πρόσβαση στη χρηµατοδότηση, η προώθηση του θεσµού στο κοινωνικό σύνολο και η δικτύωση».
Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται να δοθεί έμφαση στην ανάπτυξη των τοπικών κοινωνικών δομών.

Εκτύπωση
PDF

Στο Δήμο μου δεν έχει ενεργοποιηθεί το Συμβούλιο Ένταξης Μεταναστών. Μπορείτε να με ενημερώσετε για το τι πρέπει να κάνω προκειμένου να προωθήσω την λειτουργία του;

on .

Πρέπει να επισημάνετε στον Δήμαρχο την υποχρέωσή του να προχωρήσει στην σύσταση του Συμβουλίου Μεταναστών. Ο θεσμός δεν είναι δυνητικός αλλά υποχρεωτικός και στοχεύει στη καταγραφή και διερεύνηση προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι μετανάστες, που κατοικούν μόνιμα στην περιφέρεια του οικείου δήμου, ως προς την ένταξή τους στην τοπική κοινωνία, την επαφή τους με δημόσιες αρχές ή τη δημοτική αρχή, στην υποβολή εισηγήσεων προς το δημοτικό συμβούλιο για την ανάπτυξη τοπικών δράσεων προώθησης της ομαλής κοινωνικής ένταξης των μεταναστών και, εν γένει, την επίλυση των προβλημάτων που αυτοί αντιμετωπίζουν, ιδίως μέσω της οργάνωσης συμβουλευτικών υπηρεσιών από τις δημοτικές υπηρεσίες, καθώς και τη διοργάνωση σε συνεργασία με τον οικείο δήμο εκδηλώσεων ευαισθητοποίησης και ενίσχυσης της κοινωνικής συνοχής του τοπικού πληθυσμού. Σε κάθε δήμο συγκροτείται και λειτουργεί με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, συμβούλιο ένταξης μεταναστών ως συμβουλευτικό όργανο του δήμου για την ενίσχυση της ένταξης των μεταναστών στην τοπική κοινωνία. Τα συμβούλια ένταξης μεταναστών αποτελούνται από πέντε (5) έως έντεκα (11) μέλη, τα οποία ορίζονται από το οικείο δημοτικό συμβούλιο. Ως μέλη ορίζονται δημοτικοί σύμβουλοι, εκπρόσωποι φορέων μεταναστών, εφόσον η έδρα αυτών ή παραρτήματος βρίσκεται εντός των διοικητικών ορίων του οικείου δήμου, ή εκπρόσωποι που επιλέγονται από την κοινότητα των μεταναστών που κατοικούν μόνιμα στον οικείο δήμο, σύμφωνα με τους όρους που προβλέπει σχετικός κανονισμός, που εκδίδει με απόφασή του το οικείο δημοτικό συμβούλιο, καθώς και εκπρόσωποι κοινωνικών φορέων οι οποίοι αναπτύσσουν εντός της διοικητικής περιφέρειας του οικείου δήμου δράση σχετική με τα προβλήματα των μεταναστών. Με την ίδια απόφαση ορίζεται πρόεδρος στο συμβούλιο ένταξης μεταναστών ένας εκ των δημοτικών συμβούλων μελών του. Στα παραπάνω συμβούλια ορίζονται υποχρεωτικά ως μέλη αλλοδαποί δημοτικοί σύμβουλοι που έχουν τυχόν εκλεγεί. Η συμμετοχή στα ανωτέρω συμβούλια είναι τιμητική και άμισθη.